عاشقان ولایت

عاشقان ولایت

مجمع روحانیون مبارز در اوایل سال 1367 در آستانه انتخابات دوره سوم مجلس شورای اسلامی از انشعاب جامعه روحانیت مبارز تهران شکل گرفت . اختلاف دیدگاه ها و سلیقه ها در مسایل سیاسی کشور همچون اختلاف درباره فهرست نامزدهای دوره سوم مجلس شورای اسلامی و نخست وزیر و کابینه وی و اختلاف دیدگاه در بعضی از قوانین و مقررات از جمله قانون کار ، قانون تعاونی های تولیدی ، حدود مالکیت مردم و ... از زمینه های این انشعاب بود و باعث شد که به تدریج به اختلاف نظری که در جامعه وجود داشت ، شفافیت بیشتری ببخشد و فعالین و اعضای فعلی شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز ، تصمیم به تشکیل سازمان جدیدی به نام مجمع روحانیون مبارز گرفتند و این موضوع را ابتدا با حضرت امام (ره) در میان گذاشتند و ایشان ابتدا موافقت شفاهی نمودند و سپس به صورت مکتوب موافقت خودرا با تشکیل مجمع روحانیون مبارز اعلام نمودند .

 

حضرت امام (ره) در جواب نامه اعضای این مجمع این گونه مرقوم فرمودند : انشعاب تشکیلاتی برای اظهار عقیده مستقل و ایجاد تشکیلات جدید به معنای اختلاف نیست ، اختلاف در آن موقعی است که خدای ناکرده هر کس برای پیشبرد نظرات خود به دیگران پرخاش کند که بحمدالله با شناختی که من از روحانیون دست اندرکار انقلاب دارم چنین کاری صورت نخواهد گرفت . من به شما و همه کسانی که دلشان برای اسلام عزیزم می تپد دعا می کنم و توفیق آقایان را از خداوند متعال خواستارم . با تأیید امام انشعاب مجمع روحانیون مبارز تهران را از جامعه روحانیت مبارز تهران رسماً اعلام شد و این تشکل فعالیت های خود را به طور رسمی آغاز کرد .  

اساسنامه مجمع روحانیون مبارز در کتاب شناسنامه تشکلها و احزاب سیاسی جمهوری اسلامی ایران ، تدوین اداره کل سیاسی وزارت کشور ، تهران : انتشارات کمیل ، 1377 ، ص 31 تا 35 آمده است .

مجمع روحانیون مبارز نیز در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی کشور به ویژه در انتخابات فعالیت دارد . از گروه های نزدیک به مجمع روحانیون می توان به سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ، اتحادیه ها انجمن اسلامی دانشجویان سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت سابق ) ، انجمن اسلامی معلمان ، انجمن اسلامی دانشگاه های سراسر کشور ، انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران اشاره نمود .

مجمع روحانیون مبارز نیز در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی کشور به ویژه در انتخابات فعالیت دارد . از گروه های نزدیک به مجمع روحانیون می توان به سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ، اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان سراسر کشور (دفتر تحکمی وحدت سابق) ، انجم اسلامی جامعه پزشکی ایران اشاره نمود .

این مجمع پس از انتخابات سال 88 به دلیل عملکرد بسیار ضعیف و مشارکت در فتنه ی ایجاد شده بخصوص فراخوان اغتشاشگران برای تظاهرات در روز 30 خرداد آن سال ، علیرغم عدم صدور مجوز از سوی وزارت کشور و نیز پس از خطبه های آرامش بخش امام خامنه ای در نماز جمعه روز قبل از آن ، که این تظاهرات منجر  به بروز شدیدترین برخورد بین اغتشاشگران با نیروهای انتظامی و بسیج گردید ، در نزد افکار عمومی بسیار تنزل کرده و با انتقاد شدید احزاب و شخصیت های انقلابی و دلسوز نظام مواجه شد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, ] [ 9:46 ] [ فدایی ولایت ] [ ]
درباره سايت

در این ایام غبارآلود فعلی و عیان نبودن حق از باطل قصد داریم با یاری گرفتن از خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار دیگر عزیزان چراغ راهی باشیم برای جوانان این مرز وبوم انشاءالله
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان ولایت و آدرس ashora-velayat.LXB.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 594
بازدید کل : 78686
تعداد مطالب : 158
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1